Als ondernemer ben je eigenlijk altijd druk. Zaken voor klanten, die gaan natuurlijk voor alles. Dat is per slot van rekening hoe het geld binnenkomt. Dat is logisch. Dan heb je nog je administratie die bijgewerkt moet worden, mailtjes die je moet beantwoorden, je telefoon beantwoorden, zakelijke afspraken… En je hebt misschien ook nog werknemers rondlopen die vragen stellen. Kortom: je moet zo veel en komt tijd te kort.

Allemaal werkzaamheden gericht op de korte termijn.

Reactief ondernemen noem ik dat ook wel eens. Je reageert op datgene wat op je pad komt. En voor je het weet zijn je dagen daarmee gevuld.

Herkenbaar?

En je marketing? Dat staat ook vast ergens op je to-do lijst. Maar met je blik op de korte termijn ben je daar niet mee bezig.

Zonde!

Marketing zorgt namelijk voor de juiste focus binnen je organisatie. En die focus is de sleutel tot een succesvolle onderneming. Je kunt dus zeggen dat marketing de levensader van je onderneming is.

Waarom jij succesvoller wordt met (online) marketing?

Een paar voorbeelden:

Gemotiveerde werknemers die vanuit zichzelf een stapje extra zetten.

Dat geeft een onderneming een enorme boost. Hoe je dat bereikt? Door een visie en een missie te ontwikkelen die gedragen wordt door iedereen binnen je onderneming. Het ontwikkelen van die visie is… marketing.

Je wilt geen tijd besteden (verspillen) aan mensen die je niet kunt helpen.

Je wilt juist meer focus en je tijd besteden aan dat wat echt belangrijk is. Weet wie je doelgroep is. Het aanbod van de juiste diensten en producten, die prijs die vraagt, de wijze van communicatie. Het trekt mensen aan (jouw doelgroep) en stoot mensen af (die je niet kunt helpen). Allemaal zaken die je bepaalt in je marketingstrategie.

Marketing als ideale voorzet op jouw sales

Mensen die jouw bedrijf al kennen. Die weten wat jij aanbiedt. Mensen die jou benaderen naar aanleiding van een actie. Mensen die jou benaderen omdat ze weten dat jij kwaliteit levert. En dat zonder te vertellen dat je kwaliteit levert. Het opbouwen van een positief imago. Zou dat jouw sales een stuk makkelijker maken? Je raadt het al… dit bereik je door goede marketing.

Maar, marketing is niet mijn specialisme

Dat kun je inderdaad zeggen. Toch geloof ik daar niks van! Jij weet echt wel wie je doelgroep is. Je weet echt wel welke boodschap je wilt zenden. Jij weet echt wel wat je wilt uitstralen, waar jij blij van wordt. Het enige dat je wellicht niet weet is hoe je hier structuur in aanbrengt.

Dan heb ik een oplossing voor je

Ik vind namelijk het leukste om mensen te leren hoe ze invloed kunnen uitoefenen op hun eigen zichtbaarheid. Met dat inzicht ga jij zien welke kansen (online) marketing jou biedt, waardoor de kans op succes structureel stijgt. Ik kom dan op een vaste dag in de week/maand bij jou op kantoor werken om de marketing binnen jouw organisatie structuur te geven en meer focus. En als het nodig is kan ik een specialist uit mijn netwerk inschakelen, voor specifieke zaken als E-mailmarketing of een tekstschrijver voor knallende teksten!

Die vaste dag. Het begint van de focus!

MAdag - jouw stap naar online succesEcht waar. Je kunt daar zelfs zelf al mee beginnen. Plan gewoon 1 vaste dag in de week of maand en ga aan de slag met je marketing. Ik doe dat zelf ook.

We noemen haar #MAdag!

Elke eerste maandag van de maand werk ik samen met Monique Bruijn van In de Mix. Hij staat nu al tot eind dit jaar ingepland. #MAdag staat voor: Marketing Activiteitendag, of Marketingdag, of Monique & Arjan dag… hoe dan ook. Wij werken dan aan onze eigen marketing. Want ook wij trappen anders in de val van druk doen en korte termijn.

#MAdag is er straks ook voor jou

Samen met mede ondernemers werken aan je eigen marketing. Van elkaar leren, elkaar stimuleren en samen werken naar succes. Met de begeleiding van marketingspecialisten zoals Monique en ik. Wil jij je daar ook bij aansluiten? Laat het weten in een reactie hieronder of door een e-mail te sturen naar: arjan@onlinedaadkr8.nl. Dan hoor je meer en weet je wanneer we gaan starten. Groeten, Arjan Griffioen